środa, 25 stycznia 2012

Opening the E. murinus sac

0

(original post from 5th August, 2011)
Because I'm leaving tomorrow, I had to do something with the egg sac. Just to remind you: this is my first sac and I have absolutely no experience with taratula breeding. But I knew that leaving tjhe sac unopened for the next two weeks would not be a good idea. So I've decided to open it. I took it out of the female's tank two weeks ago and, not having any better ideas, I threw it into the lizard incubator.
Ponieważ jutro wyjeżdżam, musiałam zrobić coś z kokonem. Dla przypomnienia: to jest mój pierwszy kokon i nie mam absolutnie żadnego doświadczenia w rozmnażaniu ptaszników. Wiedziałam jednak, że zostawienie na dwa tygodnie zamkniętego kokonu to zły pomysł. Zdecydowałam się więc go otworzyć. Dwa tygodnie temu odebrałam go samicy i, nie mając lepszego pomysłu, wrzuciłam do inkubatora dla jaszczurek.
The sac was little. What you can see in the picture is mainly some loose web. I expected not more than 30 eggs. I read a lot of breeding attempt descriptions. The authors often described opening sacs with decayed eggs inside. With my hands trembling I got down to business :) My anxiety was gone when I saw this:
Kokon był malutki. To co widać na zdjęciu to głównie luźna sieć. Spodziewałam się najwyżej 30 sztuk. Czytałam wiele opisów prób rozmnożeń. Często autorzy opisywali otwarcie kokonu, gdzie były same zgniłe jajeczka. Z duszą na ramieniu i trzęsącymi się rękami zabrałam się do roboty :) Obawy minęły, gdy moim oczom ukazał się taki oto widok:
 As you can see, there were already some nymphs. Then I poured the contents into a separate container.
Jak widać, zaczęły już pojawiać się nimfy. Potem wysypałam zawartość do innego pojemniczka.
NEVER would I guess that I would find...95 eggs!!! All of them healthy! There were two more, but I accidently destroyed them :/
NIGDY bym nie przypuszczała, że znajdę w tym kokonie...95 jajeczek!!! Wszystkie zdrowe! Były jeszcze dwa, ale niestety je uszkodziłam :/

Now all I have to do is to hope that all of them will be alive in two weeks time :)
Teraz pozostaje mi mieć nadzieję, że za dwa tygodnie nadal wszystkie będą żywe :)

0 komentarze:

Prześlij komentarz