wtorek, 22 lipca 2014

Project Terrarium 2014 -Day 1-

0

It's been three years since I did my previous "Project Terrarium". My agamas' and cornsnake's terrariums started to look ugly, so I've decided to do some renovation this year. Well, the agamas had to live in an almost empty terrarium for over half a year due to a coccidiosis issue.
Minęły już trzy lata od kiedy zrobiłam ostatni "Projekt Terrarium". Terraria agamek i zbożówki zaczęły wyglądać nieciekawie, więc zdecydowałam się przeprowadzić w tym roku renowację. Agamki musiały mieszkać w prawie pustym terrarium przez ponad pół roku z powodu problemów z kokcydiami.
Looks pretty depressing, doesn't it?
Wygląda smutno, nie?

The cornsnake didn't mind the look of his terrarium, but I did.
Wąż nie miał nic przeciwko wyglądowi swojego domku, ale ja miałam.


It could wait for another year or two, but since I was planning to do the agamas' tank, I could as well redecorate this one too.
Mogło to jeszcze poczekać z rok czy dwa, ale jako, że planowałam zająć sięterra agamek, uznałam, że nad tym też mogę popracować. 

So the plan is: to make a new decoration for my agamas (Laudakia stellio brachydactyla), and transform the snake terrarium into another desert terrarium (the snake didn't benefit from the height of the tank, so from now on he will live in a huge transparent plastic box). I'm planning to buy two new species of lizards this year, one of them will be another species of agamas that will live in snake's tank.
Plan jest taki: zrobić nową ściankę dla agam (Laudakia stellio brachydactyla) i zmienić wężowe terrarium w drugie terrarium pustynne (wąż na ogół nie korzystał z wyższych partii terrarium, więc teraz zamieszka w dużym przezroczystym plastikowym pojemniku).Zamierzam w tym roku kupić dwa nowe gatunki jaszczurek, jeden z nich to będą inne agamy, które zamieszkają w terrarium węża.  

The first step was to get rid of the whole decoration in the snake terrarium. The fitting foam that I used three years ago has become really hard.
Pierwszym etapem było pozbycie się całej dekoracji w wężowym terrarium. Pianka montażowa, której użyłam 3 lata temu bardzo stwardniała.
I had to do it the rough way. It was very tough for my girly hands, but hey-I wanted to do this :)
Musiałam ostro sięza to zabrać. Nie było to proste dla moich dziewczęcych rączek, ale sama się o to prosiłam :)

And finally I got this!
I w końcu się udało!

Looks terrible, I know! But I know what I'm doing :)
Wiem, wygląda fatalnie! Ale wiem co robię :)

The agamas' tank was a lot easier to prepare ;) I did the dirty the dirty work already in January.
Znacznie łatwiej było przygotować terrarium agamek ;) Brudną robotę wykonałam już w styczniu.
I'm now equipped with enough stuff, so I will continue the work tomorrow. I've decided to decorate the two terrariums simultaneously.
Jestem wyposażona we wszystko co potrzeba, więc jutro kontynuuję robotę. Zadecydowałam, że będę robić oba terraria jednocześnie.



0 komentarze:

Prześlij komentarz