sobota, 6 października 2012

October

0

Paraphysa parvula are really beautiful creatures. One of mine has just molted and look at her!
Paraphysa parvula są naprawdę pięknymi stworzeniami. Jedna z moich właśnie wyliniała. No spójrzcie na nią!
She's a real beauty <3 I have two of them, but I'm afraid they are both females.
Piękna z niej bestia <3 Mam dwie i chyba obie są samicami.

Ephebopus cyanognathus is also doing fine. I really like its burrow.
Ephebopus cyanognathus się ładnie trzyma. Podoba mi się jego kryjówka.

I have recently had some mating. Provided that they don't molt, I can expect an eggsac from Chromatopelma cyaneopubescens, Cyriocosmus ritae and Eresus walckenaerius. I tried to mate my Fishing spiders, but without success. And what a surprise! The smaller one, which I expected to be a male, produced an eggsac last night! Looks like I have two females :) So the one that has an eggsac is the black one. The green one has molted so there won't be any eggsac :<
Ostatnio miałam trochę dopuszczania. O ile nie wylinieją, mogę się spodziewać kokonów od Chromatopelma cyaneopubescens, Cyriocosmus ritae i Eresus walckenaerius. Próbowałam też dopuszczać pająki wodne, ale nic z tego nie wyszło. A tu niespodzianka! Mniejszy, którego podejrzewałam o bycie samcem, złożył mi dziś w nocy kokon! Wygląda na to, że mam jednak dwie samice :) Ta która złożyła kokon jest czarna. Zielona natomiast wyliniała, więc od niej kokonu nie będzie :<

0 komentarze:

Prześlij komentarz