niedziela, 14 października 2012

Like a surgeon

1

Yesterday's evening reminds me of this song :) http://www.youtube.com/watch?v=notKtAgfwDA Why? I decided to open the eggsac that one of my Fishing spiders had laid a week ago. I wanted the female to take care of the sac, but as she kept it in water, it was too much of a risk. After a week there appeared a blue coating all over the surface of the eggsac, so I decided to open it yesterday. Another factor that spoke for this idea is that I have no idea on how long the process of egg maturing takes place in the case of true spiders. And I experienced real hardship in that matter. The eggsac wasn't bigger than 4 mm and even my girly fingers had problems with separating eggs that are the size of a poppy seed. I accidentally squashed a few of them, but managed to rescue a whole lot of them. You can see the phases below:
Wczorajszy wieczór przypomina mi tę piosenkę :) http://www.youtube.com/watch?v=notKtAgfwDA Czemu? Postanowiłam otworzyć kokon złożony tydzień temu przez jednego z moich wodnych pająków. Z początku chciałam, żeby zajęła się nim samica, ale jako, że trzymała go w wodzie, ryzyko było za duże. Po tygodniu na kokonie pojawił się niebieski nalot, więc musiałam go otworzyć. A poza tym nie mam zielonego pojęcia jak długo trwa dojrzewanie jajek pająków właściwych. I się najadłam stresu. Kokon miał nie więcej jak 4 mm i nawet moje dziewczęce palce miały problem z rozdzielaniem jajek wielkości ziarenek maku. Kilka nawet mi się zmiażdżyło, ale uratowałam ich bardzo dużo. Etapy widać poniżej:
Oh God, I hope the conditions will be fine for this species. I really don't know what to expect.
Jejku, mam nadzieję, że warunki będą odpowiednie dla tego gatunku. Naprawdę nie wiem czego się spodziewać.

1 komentarze:

Prześlij komentarz