niedziela, 26 lutego 2012

Belated New Year's resolutions

0

Okay, maybe not resolutions, but still good news :) Firstly, I want to say that I'm very lucky as almost all my mature spiders turned out to be females! I'm even more lucky because the spiders that I kept in twos are couples. That's REAL luck! Even my juvenile Heteropoda davidbowie will probably be of different sex as their colours are so different. Females have much brighter colours than males. Well, have a look at this!
Choć tytuł posta mówi o spóźnionych postanowieniach noworocznych, może nie będzie mowy o typowych postanowieniach, ale raczej o dobrych, jeszcze w miarę noworocznych, wieściach :) Po pierwsze, chciałam się pochwalić tym, że prawie wszystkie moje dojrzałe pająki okazały się być samicami! Na domiar tego, wszystkie pająki, których miałam po dwa okazały się być parami. To jest dopiero szczęście! Nawet moje podrostki Heteropoda davidbowie prawdopodobnie będą odmiennej płci. Wnioskuję tak na podstawie dużej różnicy w ubarwieniu. Samice mają o wiele bardziej intensywne kolory niż samce. To patrzcie na to!

I'm not sure if I'm going to breed Ephebopus murinus this year too. My poor old male died 2 months ago and I'm thinking of selling the female. Or maybe I'll buy her a new guy? :) At the moment I have two couples ready for sex ;) -Hapalopus triseriatus and Euathlus pulcherrimaklaasi. I'll try to breed the latter later, but today I have finally managed to encourage H. triseriatus to copulate :) After two failed attempts, when the female fell asleep while the male was digging in his teeth, today they did *it* ;D
Nie jestem pewna czy w tym roku będę znów próbować rozmnażać Ephebopus murinus. Mój biedny stary samiec umarł ze 2 miesiące temu i myślę o sprzedaniu samicy. A może kupię jej nowego faceta? :) Na chwilę obecną mam dwie pary gotowe na sex :) -Hapalopus triseriatus i Euathlus pulcherrimaklaasi. Spróbuję dopuścić te drugie później, natomiast dziś udało mi się zachęcić do kopulacji Hapalopus triseriatus :) Po dwóch nieudanych próbach, gdzie samica zasnęła podczas gdy samiec dłubał w zębach, dziś *to* zrobili ;D
The female was a bit too horny for the shy male who tried to escape, but she's a good girl and didn't eat him :)
Samica była nieco zbyt napalona przy nieśmiałym samcu, ale dobra z niej dziewucha i samca nie zjadła :)

I think that this year I'm going to add some new species to my husbandry. I'll probably try some beetles and snails.
Coś mi się wydaje, że w tym roku dodam kilka nowych gatunków do mojej hodowli. Prawdopodobnie spróbuję hodowli chrząszczy i ślimaków.

0 komentarze:

Prześlij komentarz