sobota, 17 marca 2012

Beetles

0

I have lately become interested in beetles. The truth is I've liked their looks for a long time, but didn't have opportunity to buy any. I've been seeing lots of live and dried beetles at one of the places I work and the more I looked at them, the more I wanted to have those live jewels. And soon I got a chance to buy the beetles I liked most-Chlorocala africana oertzeni. It's purple colour with blue reflections is really stunning.
Ostatnio zainteresowały mnie chrząszcze. Tak naprawdę, to podobały mi się już od dawna, ale jakoś nie mogłam się za nie zabrać. Widuję wiele żywych i suszonych w jednym z miejsc, w których pracuję i im więcej na nie patrzyłam, tym bardziej miałam ochotę sprawić sobie takie żywe klejnociki. I wkrótce nadarzyła się okazja żeby kupić gatunek, który podobał mi się najbardziej- Chlorocala africana oertzeni. Jego filoetowy kolor z niebieskimi refleksami jest naprawdę niesamowity!
A few days later my colleague brought me a gift from the Chech Republic-6 larvae of Stephanorrhina princeps bamptoni. Nah, they don't look too attractive yet ;p
Kilka dni później dostałam od znajomego prezent z Czech w postaci 6 larw Stephanorrhina princeps bamptoni. Na razie nie wyglądają zbyt atrakcyjnie ;p
Can't wait to see them as imago :)
Nie mogę już się doczekać ich imago :)

0 komentarze:

Prześlij komentarz